اوسمار دو بازیکن آلومینیوم را پسندید کارمندان باشگاه پرسپولیس علیه درویش اوسمار این دو مدافع را نمی‌خواهد استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

ایستگاه پایانی دور رفت لیگ برتر والیبال|جدال‌های هیجانی در قعر و میانه‌های جدول

  • کد خبر: ۹۲۹۴۰
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
ایستگاه پایانی دور رفت لیگ برتر والیبال|جدال‌های هیجانی در قعر و میانه‌های جدول
هفته سیزدهم و پایانی دور رفت لیگ برتر والیبال با هفت دیدار در سیرجان، تهران، اصفهان، مریوان، ورامین، یزد و گنبد پیگیری می‌شود.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، دور رفت لیگ برتر والیبال درحالی روز چهارشنبه یکم دی‌ماه به پایان می‌رسد که تیم‌های اول تا سوم جدول در آغاز هفته سیزدهم از رتبه خود اطمینان دارند و جدال ارتقای جایگاه در قعر و میانه‌های جدول در بالاترین، حساس‌ترین و هیجان‌انگیزترین حالت ممکن است.
دور رفت درحالی فردا به پایان می‌رسد که فولاد مبارکه سپاهان با پیروزی مقابل فولاد سیرجان در هفته دوازدهم، کسب ۱۲ برد متوالی و ۳۵ امتیاز، قهرمانی خود را در نیم فصل مسجل کرد تا شهرداری ارومیه عملا شانسی برای رسیدن به صدر نداشته باشد. این درحالی است که شاگردان محمدرضا تندروان در تیم شهرداری ارومیه هم با کسب ۱۰ برد و ۲۸ امتیاز جایگاه خود را رده دوم جدول تثبیت کرده‌اند؛ بنابراین پیکان تیم سوم جدول که در هفته پایانی باید مقابل شهداب یزد قرار گیرد، در صورت پیروزی در این دیدار باز هم نمی‌تواند شاهد ارتقای رتبه سومی‌اش باشد.
هرچند تیم‌های اول تا سوم جدول در هفته پایانی از رتبه و جایگاه خود مطمئن هستند، اما جدال در دیگر سطوح جدول در حساس‌ترین حالت ممکن است.


تقابل حساس آملی‌ها با مریوان
یکی از حساس‌ترین دیدار‌های هفته سیزدهم، تقابل لبنیات هراز آمل و راه‌یاب ملل مریوان خواهد بود؛ دو تیمی که تا پایان هفته دوازدهم، ۷ برد و ۲۰ امتیاز کسب کرده‌اند. با این تفاوت که شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات یک پله بالاتر از راه‌یاب و در رده چهارم ایستاده‌اند. جدال اندیشه‌های عطایی و آرش صادقیانی، تعیین‌کننده تیم چهارم دور رفت خواهد بود. این دیدار پیش‌تر قرار بود به میزبانی آملی‌ها برگزار شود، اما با درخواست دو تیم برای تغییر میزبانی، این دیدار به میزبانی راه‌یاب ملل و در مریوان برگزار خواهد شد.


شهداب در خطر
هرچند که پیکان پیمان اکبری جایگاه سومی خود را قطعی کرده، اما نتیجه دیدار دو تیم شهداب یزد و پیکان نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در مشخص شدن سرنوشت تیم ششم جدول خواهد داشت. شهداب که تاکنون ۶ برد و ۱۷ امتیاز در کارنامه ثبت کرده، در صورت شکست در این بازی، جایگاه خود را در خطر خواهد دید. به‌خصوص این‌که در حال حاضر سه تیم پاس گرگان، شهرداری ورامین و شهرداری گنبد، تیم‌های هفتم تا نهم جدول، در پایان هفته دوازدهم هر کدام موفق به کسب ۵ برد و ۱۶ امتیاز شده‌اند و کوچک‌ترین لغزشی از هر تیم، جایگاه تیم‌های میان‌جدول را دست‌خوش تغییر خواهد کرد.


تقابل‌های هیجانی قعرنشینان
این هفته شهرداری ورامین میزبان پاس گرگان است و شهرداری گنبد در خانه به استقبال هورسان رامسر تیم دوازدهم جدول می‌رود.
در قعر جدول هم رقابت‌ها به شدت پرهیجان خواهد بود. مس رفسنجان و هورسان رامسر تیم‌های یازدهم و دوازدهم جدول، هر کدام ۴ برد و ۱۴ امتیاز دارند. این درحالی است که فولاد سیرجان ایرانیان و سایپا هم با ۴ برد و ۱۳ امتیاز، در رده‌های دهم و سیزدهم ایستاده‌اند.
از یک طرف فولاد سیرجان قصد دارد با پیروزی مقابل شهرداری ارومیه، تکانی به رتبه دهمی‌اش در جدول بدهد و از طرفی برای رسیدن به این مهم در مقابل تیم دوم جدول کار بسیار سختی پیش رو دارد.
مس رفسنجان درحالی به میهمانی سایپا می‌رود که تقابل این دو تیم برای ارتقای جایگاه در آخرین هفته دور رفت، به غایت دیدنی خواهد بود. در جدال غیرمستقیم قعر‌نشینان، هورسان نیز همچون فولاد سیرجان، کار سختی مقابل حریف دارد. چراکه شهرداری گنبد که با ۵ برد و ۱۶ امتیاز در رتبه نهم ایستاده، به هیج‌وجه قصد ندارد از کورس رقابت میان‌جدولی‌ها جا بماند.
گفتنی است با برگزاری دیدار‌های هفته سیزدهم، لیگ برتر والیبال به تعطیلی نیم‌فصل خواهد رفت.

برنامه کامل هفته سیزدهم لیگ برتر

مریوان، سالن زاگرس، ساعت ۱۶
راه‌یاب ملل مریوان – لبنیات هراز آمل

تهران، خانه والیبال، ساعت ۱۶
سایپا – مس رفسنجان

ورامین، سالن گل‌عباسی، ساعت ۱۶
شهرداری ورامین – پاس گرگان

یزد، سالن شهداب، ساعت ۱۶
شهداب یزد – پیکان

گنبد، سالن المپیک، ساعت ۱۶
شهرداری گنبد – هورسان رامسر

سیرجان، سالن شهید سلیمانی، ساعت ۱۶
فولاد سیرجان ایرانیان – شهرداری ارومیه

اصفهان، سالن نقش جهان، ساعت ۱۷
فولاد مبارکه سپاهان – آذرباتری ارومیه

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->